کد خبر: ۲۶۴۶۱
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

صادرات محصولات نانو فناور ایرانی به ۴۹ کشور|فروش بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال محصول ایران ساخت نانویی

در حال حاضربیش از ۹۱۵ محصول نانو در ۱۵ حوزه صنعتی مبتنی بر فناوری‌های داخلی تولید و روانه بازار می‌شود به طوری که تاکنون محصولات نانو ساخت ایران به ۴۹ کشور از ۵ قاره جهان صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از صنایعی که طی چند سال اخیر در کشورمان با رشد خوبی مواجه بود و سندی بر اثبات ادعای توسعه علمی کشور است، صنعت نانوفناوری است. عرصه‌ای که ایران را به جایگاه چهارم جهانی رسانده است. ایران برای دستیابی به دانش نانو، این فناوری را متفاوت از علوم و فنون نوظهوری که معمولا با یک فاصله زمانی ده ساله وارد کشور شده بودند، پیگیری کرد.

هدف از توسعه نانوفناوری، تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم است، بنابراین تلاش برای دستیابی به اهداف سند راهبردی در شاخص‌های فناوری و بازار ادامه دارد و در این راستا، برنامه‌های حمایتی متنوعی برای کمک به تبدیل یافته‌های پژوهشی به محصول و حمایت از نوآوران، در کارگروه‌های مختلف ستاد در حال اجراست.

این دستاورد‌ها حاصل تلاش و همت نهاد‌های موثر در این حوزه مانند ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش بنیان و خلاق است.

گفتنی است در حال حاضر تجهیزات پیشرفته در حوزه نانو برپایه توانمندی‌های داخلی تولید می‌شود و بیشتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از این تولیدات استفاده می‌کنند. در حال حاضربیش از ۹۱۵ محصول نانو در بیش از ۱۵ حوزه صنعتی مبتنی بر فناوری‌های داخلی تولید و روانه بازار می‌شود.

طی یک سال گذشته رقم کلی فروش محصولات نانو ساخت ایران معادل ۱۱۵.۴۵۳ میلیارد ریال بوده است.
گسترش برنامه‌های صادراتی محصولات نانو در سال‌های اخیر و ایجاد پایگاه‌های صادراتی نانو در کشور‌های چین، هند، اندونزی، سوریه، ترکیه و عراق بستر ورود کالا، تجهیزات و خدمات فناوری نانو ایران به بازار‌های جهانی را فراهم کرده است. تاکنون محصولات نانو ساخت ایران به ۴۹ کشور از ۵ قاره جهان صادر شده است.
۴۲ درصد محصولات این حوزه به عرصه ساخت و ساز، بیش از ۱۷ درصد به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، بیش از ۱۳ درصد به عرصه خودرو، بیش از ۱۰ درصد در زمینه اپتوالکترونیک و ... مرتبط می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی